wtorek, 16 września 2008

10 Odpowiedzi

Takjak obiecałem, podaje odpowiedzi:


1. Tym Eliaszem był Jan Chrzciciel, lecz miał tylko po Eliaszu moc i Ducha, Łuk. 1:13-17

2. Przedstawia Żydów i Pogan. Żydzi byli bogaci, a poganie biedni. Żydzi mieli nauczyciela.

3. Był to najstarszy syn Noego po potopie miał 500 lat, został królem Salemu i Kapłanem miasta Salem. Dziś (Jeru Salem) po zniszczeniu Nemroda zmienił imię z Sema na Melchidezeka.

4. Drzewo figowe przedstawia naród Izraela, Ozeasz 10:10/14:6-7. To drzewo zakwitło w 1948 roku i mają nadzieję na swoje owce. Po drugiej wojnie też wszystkie drzewa walczą o niepodległość.

5. Podobieństwo. Pan Jezus trzy lata nauczał Izraela i w końcu zapłakał nad Jeruzalem, przyszedł do swoich owiec co zginęli z Izraela. Trzy lata im poświęcił, widzimy, że oni też maja nadzieję.

6. Ten lud przedstawił lun wieku Ewangelii Jana 46:44. Dzieje 3:19. Dziś wybiera Bóg bez skazy i zmazy, a nie papież ma wybierać, lub samych siebie.

7. Różne imiona dziś sobie przypisują, a nasza odpowiedź to Ii Kor. 5:17 – to jest imię.

8. Nie mogła stać kadzielnica w miejscu najświętszym bo tam wchodzono raz w roku, tylko jeden raz. Hebr. 9:7, a olej zawsze trzeba było dolewać.

9. Potop. Ten człowiek był Królem, Daniela 4:30

10. Przed skrzynia miał Mojżesz położyć laskę, IV Mojż. 17:25

5 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Szkoda Łukaszu że sam udzieliłeś ssobie odpowiedzi na te pytania i to w tak krótkim czasie. co do odpowiedzi na pytanie 3, masz jakiś dowód na to że to Sem był Melchizedekiem? W odpowiedzi na pytanie 8 jest dobre uzuasadnienie, "Nie mogła stać kadzielnica w miejscu najświętszym bo tam wchodzono raz w roku, tylko jeden raz. Hebr. 9:7, a olej zawsze trzeba było dolewać" no własnie o to dolewnie mi chodzi. Z tego na ile się orientuję, to w kadzielnicy, czy na kadzielnicy spalano kadzidło a nie olej. Jakaś pomyłka, czy czegoś nie wiem? Poza tym w II Moj 30:6 jest napisne "Umieścisz go przed zasłoną która jest przed skrzynia świadectwa... " jasno z tąd wynika, że ów ołtarz stał pomiędzy zasłoną która oddzielała miejsce święte od najświętszego. Warto zwrócić tutaj uwagę na fakt że synowie Aarona, ja z opisu wynika nie spalali kadzidła na ołtarzu. Jak jest napisane IIIMoj 10:1 kazdy z nnich używał własnej kadzielnicy, czy dobrze to zrozumiałem ?? Jeśli chodzi o to co Mojżesz włożył do Skrzyni - Arki Przymierza IIMoj 25:16. Zawsze widziałem że zanjdowały się tam takie rzeczy jak Zakwitła Laska Aarona, Wiadro z manną i tablice kamienne z zakonem Hebr. 9:4. Pan dając polecenie Mojżeszowi zachowania manny przed Świadectwem IIMoj 16:33-34 każe zachowacto na przechowanie dla przyszłych pokoleń. Co prawda nie było wtedy jeszcze Skrzyni świadectwa, ale Ap. Paweł jasno mówi że te przedmioty zostały w niej umieszczone.

Pozdrawiam :)

Łukasz pisze...

Nie stwarzałem tych pytań i nie odpowiadałem na nie. "Pytania i Odpowiedzi" to dokument, który dość dawno wpadł mi do rąk. Pamiętam, że poruszałem ten temat nie raz więc jak go znalazłem na dysku to bez zastanowienia opublikowałem. Dopiero Ty zwróciłeś mi uwagę na pewno fakty. Rozumiem, że "szkoda" jest dlatego, że jest wiele błędów, ale jeszcze raz to przestudiuje i poprawię :-) A może wspólne studium zrobimy? ;)
Szkoda, że nie zostawiłeś namiaru na siebie.
Ja również pozdrawiam :-)

Łukasz pisze...

Twoje uwagi bardzo mnie zaciekawiły i zaraz po napisaniu poprzedniego postu usiadłem do Twoich uwag.

Odnośnie osoby Sema słyszałem kiedyś wykład o nim jakoby był Melchidesekiem. Mój błąd jest taki, że nie dopisałem też, że Sem jest także uważany za budowniczego Piramid, ale to teoria.

Na temat ósmego pytania pisać nie będę bo jest spalone. Zostały w nim pomylone zupełnie inne kadzielnice i nijak ma się to do siebie.

Odnośnie Arki to z tego co czytam, to się w pełni zgadzamy :)

Jeszcze raz, dziękuje Ci za uwagi. Lekcja z tego dla mnie taka, że zawsze lepiej dwa razy sprawdzić to co się napisało lub tylko zna od dawna :)

Anonimowy pisze...

Odnośnie Sema, to chyba w najnowszej "Na straży" jest artykuł w którym autor podaje taką teorię że Melchizedek to Sem. Sem żył wystarczająco długo po potopie ( w 2 lata po potopie urodził mu się syn, a później żył jeszcze 500 lat ),by mógł spotkać w swoim życiu Abrachama. Czytając ten ustęp, IMoj 11:10-26, i licząc dokładnie lata - dochodzimy do wniosku że od narodzenia syna Sema do Abrachama minęło nico ponad 300 lat. Abracham i Sem żyli więc przez jakiś czas równolegle. Więc mogli sie spotkać. A jak wiemy Melchizedek wyszedł na spotkanie Abrachama i błogosławił mu. Poza tym tez już słyszałem że Melchizedek był budowniczym piramid. Oczywiście nie ma na to dowodów wyraźnych - tylko przypuszczenia. Namiar na mnie: serwispr@op.pl

Co do tego "szkoda" to nie chodziło mi o to że zaszybko na nie odpowiedeziałeś nie przemyślając ich dokładnie, ale nie dałeś czasu czytelnikom na udzielenie odpowiediz na te ciekawe pytania :)

Pozdrawiam ;)

Łukasz pisze...

Dawidzie,

Powiem Ci szczerze, że nie zapoznałem się jeszcze z ostatnim numerem "NS", gdyż jak wiesz PREMIERA się zbliża wielkimi krokami;)

Ale za uwagi stokrotne dzięki :)